lördag 29 december 2012

Mellandagsdvalan

Oh, ljuva mellandagar. Mellandagarna är ju det bästa med julen. Om man är ledig förstås. Jag sover, promenerar, äter, fikar, spelar spel, ser på tv och sen upprepas det. Man behöver inte göra nåt och kan se fram emot nyårsafton. Bara sega runt i mellandagsdvalan. Mellandagarna är ju de tröttaste dagarna på hela året helt klart. Aldrig att jag skulle orka mig ut på juldagen och återträffa människor på stan. Nehej, jag jäser hellre i soffan och äter knäck. Igår var det tjugo minus, då orkar man inte göra så mycket. Mest elda i kaminen för att inte långsamt frysa ihjäl.

Nåja. Jag har ju visserligen gjort en hemtenta och fixar med en skolgrej. Sen var jag en sväng på mellandagsrean, har spelat badminton och ätit på indisk restaurang. Och trott eller ej, men ikväll ska jag på Scharinska och lyssna på bra artister. Om jag tar mig upp ur soffan förstås.

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar