torsdag 8 mars 2012

Om att fira en dag som inte borde behöva finnas

Visst, det är klart jag förstår att det är bra med en Internationell kvinnodag. Bra att uppmärksamma orättvisor och allt sånt. Men det är liksom EN dag på hela året. Vad händer resten av de 364 dagarna? Varför finns det ingen Internationella mansdagen? Nej, just det, det behövs ju inte.

Målet måste ju vara att vi inte behöver någon kvinnodag, eller hur?

Nåja. Jag har iaf spenderat dagen med andra fina människor med dubbel uppsättning X-kromosomer. På eftermiddagen promenerade jag med A-K och Lindén, sen fikade vi på Norrlands och gick en sväng i second hand-affärer. På kvällen promenerade jag med kusinen. Däremellan hann jag googla balklänningar liiite för länge. Var ytterst nära att beställa en klänning från USA, men blev lite nervös över den eventuella tullavgiften, så jag fegade ur.

Det var det. Hurra för alla oss som tilldelats två X! Hoppas vi kan firas varje dag i framtiden.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar