söndag 25 mars 2012

I en annan del av Forsbacka

Tiden går och så var första veckan på praktiken avklarad. Jag var rätt nervös innan, och rädd för att det skulle kännas lika svårt som förra gången. Men jag måste säga att det känns mycket bättre den här gången. Det är som att saker och ting har landat i min hjärna och jag känner mig mycket säkrare.

Jag och Linn bor i Forsbacka, en liten bussresa från praktiken, i en liten etta med ett kök på ca 2 kvadratmeter och en tv från forntiden. Vår granne har spelat musik/radio/TV dygnet runt sen vi kom dit. På riktigt. Eller en gång när jag vaknade på natten var det tyst. En stund. Nästa gång jag vaknade var det musik igen. Men det går bra, man vänjer sig. Det finns en loppis i samma hus vi bor i, vi har en minut till busshållplatsen och en minut till Konsum (dyrt som stryk). Och just det. Bussen är ett aber. Vi har klivit på fel bussar, hamnat på ändhållplatsen i Gävle och kom en halvtimme försent andra dagen. Men nu har vi äntligen lärt oss.

I helgen har jag hunnit äta sushi, sett Wall-E (så himla gullig film!), gått på stan, fikat med Camilla, och gått ut på Flustret. Alltså Flustret. Nja. Har aldrig kännt mig så ung. Dansade gjorde vi iaf, massor.

På återseende. Hejdå.

2 kommentarer:

  1. Kul att praktiken känns bra! Hoppas bara att grannen lugnar ner sig med musiken snart. Visst kommer du upp till påsk? :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du kommer till påsk! :) Jag hade nästan en lägenhet men det visade sig att hon som skulle hyra ut lägenheten har det svajigt med pojkvännen. Så det är bara att ta nya tag! Men å andra sidan kanske det var lika bra att jag inte hann flytta in om det hade visat sig att hon strax skulle vilja ha tillbaka lägenheten.

    SvaraRadera