fredag 30 mars 2012

Genom en annan lins


Som bekant har jag införskaffat en ny mobil. Med tämligen bättre kamera än på förra mobilen. Så jag tänkte vi skulle ta och titta på vad jag dokumenterat de senaste veckorna. Första bilden är helgen när Jessica var här och Anna-Karin och Sofia kom över på middag. Mys!


Jag och Jessica ägnade lördagen åt att turista i Uppsala. Och ta turistiga bilder, som vid den här bron med Domkyrkan i bakgrunden. Såklart.
Obduktionsbordet i Anatomiska teatern i Gustavianum.
Inne i Domkyrkan. Vi spanade på Gustav Vasas grav.
Så fikade vi på Gotlands. Såhär glad var Jessica över sin macka!
Och såhär glad var jag.
Shoppade på Globalen.
Egentligen har jag burk-stopp. Men så hittade jag världens finaste burk på Åhlens. Så jag köpte den. Visste inte riktigt var jag skulle placera den i mitt rum, det är liksom redan burkar överallt. Så det blev en burkpyramid. Den nya är den i mitten. Och nej, det är inget i den. Än i alla fall.
Så började praktiken. Som bekant bor jag och Linn i Forsbacka. Inte för att jag är van vid särskilt hög standard i mitt lilla studentboende, men mitt rum slår detta med hästlängder. Här är vår tv. Ja, det är en tv. Kanalutbudet varierar från dag till dag.
Här är köket. Golvet är inte större än det som syns.
Förra helgen vankades som bekant utgång på Flustret med danssugna vänner. Såhär så jag ut.
Såhär såg de andra ut! Snygga tjejer.
I veckan åkte jag och Linn in till Gävle efter praktiken en dag. Vi suktade efter civilisation och tecken på mänsklighet. Vi firade att vi inte var de sista människorna på jorden med att fika på Waynes. Sedan lite shopping på det.
Det var det.
Idag är det fredag och vi hade "hemvändardag" på BMC. Eftersom jag varit onödigt trött i veckan ägnades denna fredagskväll åt träning, godis, TV och tvättstugan.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar