söndag 18 mars 2012

Finhelgen

I helgen fick jag spontant finbesök av Jessica! Hon skulle bestämt anlända mitt i natten, vilket gjorde att vi sov bort halva fredagen. Men resten av dagen hängde vi på stan och köpte somriga klänningar och fikade med Johanna. På kvällen kom A-K och Lindén på middag. A-K hade med sig efterrätten; vit chokladmousse. Ja, det kräver ju inga ytterligare beskrivningar som ni hör.

På lördagen bestämde vi oss för att vara lite kulturella. Vi började på Gustavianum där vi tittade på sarkofager, mumier och anatomiska teatern. Sedan en sväng in i Domkyrkan och spanade på Gustav Vasas grav, en runda på Upplandsmuseet där vi läste om rasbiologiska institutet och nazist-studenter för att slutligen fika på Gotlands. En salig blandning med andra ord! På kvällen tog vi det lugnt i Johannas fina lägenhet.

Efter att ha kramat Jessica hejdå tidigt i morse, gav jag mig ut på första joggingturen utomhus för i år! Gick bra, förrutom att det var lite lerigt och blött.

Annat roligt som har hänt i veckan är att jag såg Anna Ternheim på Konsert & Kongresshuset i onsdags, hon var så himla bra! Sen har jag köpt en ny mobil. En sån där smart telefon. Uppenbarligen var jag inte tillräckligt smart för att förstå den; jag var tvungen att gå till Telia idag för att be om hjälp att få igång Spotify.

Imorgon börjar praktiken. Jag är nervös. Mest är jag nervös för att försova mig. Vi ska nämligen åka okristligt, omänskligt och ohälsosamt tidigt imorgon; 06.19 går tåget till Gävle. Vilket betyder att jag måste åka vid sextiden hemifrån. Bra start.

Hejdå.

1 kommentar: