söndag 28 augusti 2011

Personlighetsstörd?

Och så var vi redan igång! Japp, vi har redan hunnit avverka en enveckaskurs i psykiatri. Vi har fått lära oss om depression, schizofreni, ätstörningar, bipolär sjukdom, personlighetsstörningar och sånt. Så nu diagnostiserar jag alla jag möter, haha! Skämt åsido, så känner nog de flesta igen sig i olika personlighetsstörningar, utan att för den skull ha en störning.

Medan resten av klassen hade muntlig examination flög jag ca 80 mil norrut för att gå på farfars begravning. Att gå på begravning är lite märkligt. Ja, så kan man säga. Ledsamt förstås. Men vi lämnar det så.

På kvällen åt jag plankstek för första gången i mitt liv. Min pappa har pratat sig varm om denna mastiga kött- och potatismosrätt några gånger för mycket, så jag bestämde mig för att ge den en chans. Och jo, det var gott. Och mastigt!

Jag anlände till Uppsala på lördagskvällen och fick veta att ett band vid namn Lilla Sällskapet skulle spela på VG under kvällen och Lindén ville så hemskt gärna se dom, så vi gick dit. Det var så skönt ute, liksom ljummet. Väl där träffade jag Johanna, så vi slog oss ner med hennes gäng. trevlig kväll!

Imorgon drar terminens sjukgymnastikkurs igång, den här handlar om primärvård. Jag är nervös! På riktigt! Tror att det kommer att bli väldigt intensivt.

Önska mig lycka till, är ni snälla. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar