tisdag 16 augusti 2011

En olycka kommer sällan ensam.

Augusti:

- Farfar dog. Lite för plötsligt, men ändå väntat. Tankar och känslor och dåligt samvete och saknad och lättnad.
- Jag fyllde år. 22. ÅR. Detta firades med megafika med mina vänner. Riktigt trevligt. Dagen präglades av plåtburkar och prickar, gråa moln och stressig jobbförmiddag.
- Kvällen efter åt vi ost och kex i Margots högra tutte och surrade hela kvällen, och tittade på björnklipp och matprogram på Youtube.
- I fredags hade jag mitt sista pass på jobbet. Avskedsfika och avskedskramar.
- En sväng upp till Piteå för att städa ur farfars lägenhet och hjälpa mormor flytta.
- Sen kom vi hem på söndagskvällen för att upptäcka att det har varit inbrott i huset. Ringde polisen, vi fick inte gå in i huset, de kallade på tekniker som dröjde, vi fick husera oss hos Antonssons över kvällen. Teknikerna kom och vippade kol och smutsade ner.
- Dessutom har vi en vattenläcka i huset. Hurra.
- Jag och Sara gick ut i skogen idag för att leta svamp. Resultatet blev ytterst ynkligt, det var nästan renplockat.
- Ikväll ska jag in till stan, dricka rosé och premiärgå på Folkhemmet, såhär i slutet av sommaren, haha!

På torsdag åker jag till Uppsala och jag har knappt börjat packa. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar