söndag 29 maj 2011

Slutspurten

Slutspurt. Snart sommarlov. Men innan dess ska allt som vanligt hopa sig. Vi har haft en miljon seminarium. Vi har haft gruppuppgifter. Jag har hållt en 30 minuter lång lektion för min basgrupp. Och det gick bra, men tusan vad tid jag la ner. Och så det förbenade PMet som jag redan spytt galla över. Nu är det lämnat till en klasskompis för granskning. Och snart ska det lämnas in slutgiltigt. Men jag har redan tagit sommarlov ;)

Okej, så illa har det inte varit. I tisdags till exempel, gick jag, Lången, Emilia och Therese på premiären för Bryggan på Snerikes.


Jag åt räkor! Gott.

Igår var det den årliga fotbollsturneringen för hela sjukgymnastprogrammet. Eftersom jag gör mig bäst på sidan av planen agerade jag hejarklack. Jag gjorde tyvärr inte ett så bra jobb, för vårt lag förlorade alla matcher. Till saken hör att denna turnering är på liv och död. Mycket prestige. Det var inga glada miner efter tredje matchen.


Och på kvällen var det dags för sjukgymnasternas Ost & vinkväll! Då var det gladare miner. Det var ganska kallt, men vi satt ute ändå. Och höll värmen med olika lekar! Irländsk julafton (jag ramlade inte, score!), hoppa säck med tre personer, brännboll två och två och lite annat. Himla kul var det.


Ja, och så åt vi obscent mycket ost och kex och drack ohälsosamt mycket vin. När det blev mörkt sprang jag runt och försökte få iväg folk till Norrlands. Först skulle visst några tävla om vem som kunde stå på händer längst och jag agerade domare. Typiskt sjukgymnaster. Tävla och ha sig på fester, haha! Men tillslut anlände vi till Norrlands och rockade. Riktigt kul kväll med bästa sjukgymnasterna!


Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar