måndag 2 maj 2011

Party-spinning

Har precis kommit hem från Spinning Bas. Det var flera veckor sedan sist jag gick på spinning, så jag tänkte att jag nöjer mig med Bas. Ställde ändå in mig på att det skulle bli rätt jobbigt, och det blev det. Vilken tur då att det var så ruskigt bra musik, så jag bara inte kunde sakta ner!! Det vara alla de bästa partylåtarna i 45 minuter, jag blev så glad! Och det var egentligen precis lagom jobbigt, så att jag under sista låten liksom var tvungen att hålla mig stående på cykeln med hjälp av armarna - precis så som man inte ska göra - och när låten var slut dråsade jag ner på sadeln igen. Men fy sjutton vad roligt det var!

Ny vecka - ny kurs; Samspel och Kommunikation, vilket betyder att vi befinner oss på Blåsenhus med lärare, psykologer och annat folk som inte alls har med medicin och vård att göra. Inga mer träningskläder och mjukisbyxor på skoltid fram till sommaren. Idag hade vi en föreläsning som var så totalt annorlunda mot allt annat vi lärt oss. Handlade om olika sorters kapital och hur man förvärvar dem, habitus och gud vet vad. Tydligen så kommer de flesta sjukgymnaster från en medelklassfamilj. Bara så ni vet.

Vi hade hört att den här kursen skulle bli rätt slapp, men det tror jag inte alls att den blir. För mig kommer den nog att bli rätt utmanande; vi ska bland annat filma (uuuusch) ett "patientsamtal" (med en klasskompis) och hålla en föreläsning på 30 minuter (men bara för typ fem personer i klassen om jag fattat det rätt). Och i eftermiddag har jag suttit och läst en artikel vi fick ut som vi ska ha ett seminarium om på onsdag. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska få ut av den artikeln. Tror nästan att det är ett practical joke.

Ha en bra vecka! Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar