tisdag 24 maj 2011

Lördagen

Jag kan inte släppa balmiddagen vi hade i lördags - alla var så fina! Vi var ett gäng på ungefär 15 personer som samlades i en stor och fin lägenhet mitt i stan. Vi hade delat upp så att några var ansvariga för förrätt, några för huvudrätt och jag, Emilia och Vendela för efterrätt.

Jag har lyckats fått tag på en gruppbild på oss alla! Jag är den femte från höger.





Vackra Vendela!



Emilia och jag!


På Värmlands träffade vi Johanna som varit på riktig bal där hela kvällen!



Det var gratis inträde på nästan alla nationer så man kunde gå emellan. Här är jag på trappan framför Domkyrkan. Men den syns inte för det var ju så mörkt.



Fyrisån by night.


Och så här ljust och fint var det när jag promenerade hem vid fyra-tiden på söndagsmorgonen. Enligt traditionen ska man efter att ha dansat klart på nationerna gå till Carolina och se på soluppgången vid sex-tiden tror jag. Det kändes lite väl tufft. Nästa år kanske.


Men nu får jag sluta drömma mig bort bland frasande balklänningar och frackar med emblem. Nu är det PM som gäller. Fullständigt ordbajseri. Av en film på 60 sekunder som handlar om en sjukgymnast som är inkompetent på att ge instruktioner och en stackars patient som försöker förstå, ska vi skriva ett PM på 5-7 sidor. AV 60 SEKUNDERS FILM! Snart bryter jag ihop. Det är sista veckan innan sommarlovet, men jag har NOLL motivation. Och jag ser inte ljuset för PMet ger solförmörkelse.


Tack och hej.

5 kommentarer:

  1. 5-7 sidor?! Hoppas verkligen ni får använda storlek 20, annars verkar det vara en total omöjlighet.

    Vilka snyggingar ni var! :)

    SvaraRadera
  2. Shit vad jag garvade när jag läste om din upplevelse av detta gudsförjätna PM.. Jag känner likadant om det får dig att se lite ljusare på det hela :P Snart sommar.. Snart...
    Lindén

    SvaraRadera
  3. Jag gillar och håller med Jessicas kommentar. Du ser ut som askungen på bal! FIN-lotta

    SvaraRadera
  4. SV: Tack sofia, uppskattar verkligen din kommentar! nej jag bad inte om hjälp denna gång ,tycker det är jobbigt pga deras blickar. Men borde göra det, i know.
    Som sagt, tack så hemskt mycket. Känns skönt att veta att man inte är själv :)
    Får jag bara fråga, har du någonsin haft samma tankegång i yngre dar?

    SvaraRadera
  5. tack för dina peppar! Nu när jag tänker efter så får man ju ganska ofta förtur i en hel del saker... samt gratis bussturer lite nu och då. Aldrig fel (:
    Som sagt, tack så mycket! hoppas allt är bra med dig annars, sjukt snygg klänning! (:

    SvaraRadera