torsdag 5 maj 2011

En god gärning

Nu ska ni få höra; jag gav blod i onsdags!

För ganska många veckor sedan blev jag godkänd blodgivare, men blev förkyld strax därefter (då får man inte ge blod) och sen har det inte blivit av. Men så bara bestämde jag mig och gick dit. Först blev jag stucken i ena armen, men det kom inget blod. Så då blev jag stucken i andra armen och då gick det bättre. Själva sticket gjorde lite ont, men inget som inte är hanterbart. Går ju över på några sekunder. Själva blodgivningen tog ca 6 min. Som första-gångsgivare ska man ligga kvar tio minuter efteråt. Känna efter så kroppen känns okej. Och det gjorde den. Ingen yrsel eller svimningstendenser. Sen får man fika! Och så fick man välja en sak, jag valde en ljusblå/grå mugg från Rörstrand! Såhär ser den ut, fast utan "öra":


Jag mådde prima efteråt och tränade zumba på kvällen. Kanske var det lite jobbigare än det borde ha varit. Ikväll var jag på intensivgympa och det var nog lite jobbigare än de brukar vara, så lite påverkad är jag nog. Konstigt vore väl annat, 4,5 dl tog de. Men med järntabletter och blodpudding ska det nog bli bra.

Och tänk! Kanske kommer jag att rädda liv. Det var tydligen brist på min blodgrupp.
Hejdå.

1 kommentar:

  1. Åh. Duktig tjej. Jag kommer aldrig palla det om de inte klubbar mig i huvudet först.

    SvaraRadera