måndag 31 januari 2011

Fattigt

Hej.

På eftermiddagen skulle jag köpa en macka i cafeterian, för jag hade visst glömt bort att jag skulle stanna kvar efter föreläsningen och göra en gruppuppgift tillsammans med några i klassen. Den sketna lilla macka med ägg och kaviar (som jag hade tänkt kleta bort, kaviar blä) kostade 25 kr. Men jag hade visst inte 25 kronor på kortet. Medges ej. Pinsamt, ja.

När jag kom hem och gick in på internetbanken blev jag alldeles full i skratt; 2,26 kr! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Och jag måste ändå säga att jag hade ju flyt; pengarna räckte ju precis till Folktandvården som ska ha sina slantar varje månad, Legitimerade sjukgymnasters riksförbund (24kr/mån) och mobilräkningen. Score!

Och varför är jag så fattig? Jo, vår lärare är inte nådig när det kommer till referenser i rapportskrivande. Förra veckan lämnade jag in den en tredje gång efter att ha ändrat i referenerna igen. Väntar otåligt på att hon ska godkänna min rapport (vill aldrig se den mer) så jag blir godkänd på kursen och kan ansöka om studielån. Pissjobbigt ju. Jag överlever ju, men börjar få ihop en lista över saker att köpa. Till exempel har lysröret i min skrivbordslampa slutat fungera. Så nu får jag plugga i mörker. Vad kostar ett lysrör förresten? Har aldrig köpt ett. Usch så tråkigt. Linsvätskan börjar också ta slut.

Nej fy bubblan vilket tråkigt inlägg.

För att avsluta lite roligare kan jag säga att jag igår var hembjuden på söndagskladdkaka hos Lindén! Vi hade så himla trevligt och den där kladdkakan kvalar nog in på topp tre över godaste kladdkakorna jag någonsin ätit. Formen var bröad med kokos och så var det bitar av vit choklad i smeten. Ja, ni hör ju.

Idag har vi fått prova inhalera astmamediciner (ja, utan någon medicin i alltså), blåst oss höga i PEP-pipor och fått lära oss vad Pickwicksyndrom är.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar