onsdag 20 oktober 2010

Tre dagens


Dagens...

- sämsta: min prestation på tentan. Det var säkert inte svårt men allt rörde ihop sig i huvudet, inget kändes logiskt och jag förstod inte vad det var de ville få fram ur mig... Får hjärtklappning varje gång jag kollar mailen. Åh, denna väntan!

- bästa: efter tentan cyklade jag, Lången och Linda hem till Linda. Vi åt färsk tortellini och choklad och sen bokade vi en resa till Fuertuventura 10-17 januari!!!!! Vi ska bo fem tjejer i en trerumslägenhet! Åh, det såg så underbart ut på bilderna, jag längtar längtar längtar! På bilden ser ni hotellet! Bort från kalla januari - mot sol och värme!!!! (överanvändning av utropstecken krävs här)
- kontigaste: ikväll gick jag på core och sen gick jag in en sväng på gymmet. När jag precis hade avslutat mitt andra set i sittande rodd-maskinen så kommer en kille fram. Jag tänkte att han säkert skulle fråga hur länge jag hade kvar, speciellt eftersom det var så trångt på gymmet. Men istället säger han "hej. Det ser bra ut." Något förvånad säger jag "jaha. Vad härligt" (med noll inlevelse). Varpå jag försöker se strängt upptagen ut med att titta rakt fram och sträcka ut mellan skulderbladen (alltså totaldiss av mig). Men vad i hela friden trodde han att jag skulle säga?! "Åh, du ärade allsvetande kille, vad underbart att du sitter och tittar på mig och godkänner mitt utförande, vill du bli ihop med mig, please?". Och vad menade han egentligen med "det ser bra ut"? Vad såg bra ut? Utförde jag rörelsen i maskinen korrekt? Såg jag stark ut? Eller var det så att mina bröst såg härligt hoptryckta och tillplattade ut mot magstödet? Jaja, ja må låta väldigt taskig, men jag blir mest irriterad på hans totalt hjärndöda (raggnings?)kommentar; det var ju inte ens en fråga! Och det bjöd sannerligen inte till någon vidare konversation. Det var ju bara ett ospecifikt faktum från honom. Himla pucko. Och det var ju synd att han kom fram just till mig; jag är på gymmet för att träna och ha roligt, inget annat.
Imorgon blir det praktisk träning för hela slanten.

1 kommentar:

  1. haha, låter som en grej som hände mej nyss. Jag satt och stretchade på gymmet då en gubbe kommer fram.
    Han: "Men gu vad du surrar"
    Jag: "Huh?" (Tittar sjukt oförstående på honom)
    Han: "höhö"
    Jag fortsätter stretcha utan en min. Han går förbi mig, vänder sig om och säger: "Du vet att ja skojja va? Du är ju tyst."
    Och jag lyckas fortfarande inte få till ett leende, det blir mer en fnysning.

    Haha, vad är det med människor egentligen? ;)

    Håller tummarna för att tentan gick bättre än du trodde :) Kram

    SvaraRadera