torsdag 14 oktober 2010

Nej, det är ingen vanlig dag...

... för det är min kära mammas födelsedag idag! Stort grattis! Eftersom det tyvärr skiljer ungefär 60 mil från oss kunde jag ju inte komma med frukost på sängen tidigt, tidigt och harkla fram något i stil med ja, må hon lova. Inte heller kunde jag baka något smarrigt för att skämma bort henne lite. Istället postade jag ett litet handskrivet kort igår. Jag tycker det är lite synd att vuxna människor inte tycker om att fylla år - det som är en så rolig dag! Man får träffa en massa snälla vänner som ger en presenter och så får man äta gott och är lite extra glad hela dagen! Toppen!

På tal om hemma, så har jag förstått att det har snöat i Umeå idag! 14 oktober alltså. Det kommer ju förstås inte att ligga kvar så länge, men hujedamig! Jag måste säga att jag inte är ett dugg avundsjuk. Nej, det får gärna vara snöfritt här länge till! Så man kan gå omkring i drivor av lysande gula och sprakande röda höstlöv. Så det frasar under fötterna och flyger omkring.

Idag har min grupp fått träffa en riktig patient som hade en sjukdom som börjar på M och slutar på S. Det var väldans intressant. Sen satt jag och en tjej i gruppen och skrev journal i någon timme. Efter det cyklade jag i konstant motvind hem till Vendela där hungriga jag bjöds på eftermiddagsfika och så förberedde vi oss lite inför ett seminarium vi har imorgon. På kvällen åt vi tacos hemma hos Lången, vilken trevlig torsdagskväll! Nu när jag kom hem hade jag tänkte se en patientfilm som vi ska se tills imorgon, men nu vägrar den hemsidan att visa sig. Attans, stackars mig! Hmm.. Blir svårt att säga något smart imorgon.

Nåja, gonatt på er!

Eftersom min mamma är världens snällaste så köpte hon rosor till mig när hon var här och hälsade på för några veckor sedan! Bara sådär liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar