fredag 2 juli 2010

Hurtigt

Eftersom jag var lite lätt oplanerad i våras så blev det aldrig av att göra träningsdagboken. Tänkte att det gör jag i sommar i stället. Målet är att jogga en mil. Tiden spelar mindre roll, bara jag lunkar runt utan uppehåll. Första två veckorna gick det jättesegt och milen kändes lika långt borta som Uppsala gör från Umeå just nu. Men så har det gått lite bättre de senaste gångerna och igår kändes det så bra så jag joggade en mil! HURRA!! Så himla härligt! Och eftersom jag har nästan tre veckor kvar innan mitt mål ska vara uppfyllt så måste jag nog avancera mitt mål lite. Jag ska lunka fortare.

När jag joggar så analyserar jag alltid hur det känns. Vilket inte alltid är så bra, för då fokuserar man ju oftast på var det gör ont... Igår hade jag lite ont i fotlederna, mest vänster. Och jag fick ganska ont i vänster knä. Skavsår fick jag först under sista kilometern (tidigare har det varit en gräns på ca 5-6 km, därefter får jag skavsår). Huden har blivit härdad på fötterna. När jag kom hem tyckte jag minsann att vänster knä kändes lite svullet, men när jag tittade noga så såg jag ingen skillnad. Nej, det behövs nog inga sjukgymnastinsatser här inte, haha...

Väl hemma så satt familjen och mumsade på glass och jordgubbar! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar