torsdag 15 juli 2010

Fullt upp på ledigheten...

Jag har semester/sommarlov/är arbetslös och har fullt upp med att göra absolut ingenting, därav den dåliga uppdaterigen. En vanlig dag i min högst upptagna vardag: masar mig upp vid halv tio-tio snåret (efter att ha sovit 9-11 timmar, det är nog något fel på mig). Efter frukost går jag ut på en promenad och går förbi ett hus där jag är katt-hus-blom-post-vakt. När jag kommer hem lägger jag mig på altanen eller på gräsmattan och solar och läser. Har läst ut Camilla Läckbergs Sjöjungfrun och nu håller jag på med Fyrvaktaren. Efter ett tag rotar jag i kylen efter något lunchigt att äta. Sen fortsätter jag att läsa och sola. När jag bli less (eller väldigt röd) går jag antingen in och läser, sätter mig vid datorn, går en till promenad eller bakar eller nåt sånt. Efter middagen på altanen gör jag väl inte så mycket fram tills dess att jag kanske far ut och joggar vid åtta-tiden, när temperaturen har sjunkit lite. Efter min mil-runda så har det gått sådär. Jag kommer liksom inte längre än sju-åtta kilometer. Hur gör man för att jogga längre när det känns som man har dyspné och benen känns som bly?

Men jag har väl gjort lite annat också.

I torsdags efter jobbet körde jag ner på stan och mötte upp min älskade Frykis! Vi satte oss i rådhusparken och jag åt middag och så åt vi jordgubbar. När vi hade flyttat oss x antal gånger till solen, som skuggan ständigt åt upp så gick vi till Olearys och satte oss på Taket. Frykis firade sin ledighet med en cider. Eftersom jag körde så tänkte jag fira min kommande ledighet med lite nötter. Det fick jag gratis eftersom hon i baren tyckte jag hade fått vänta så länge. Jag förstod inte riktigt vad hon menade men tog tacksamt emot nötterna; gratis är gott. Tillslut började klockan närma sig nio och vi letade oss ner till torget där resten av Umeås befolkning stod för att se göllegöll-pojken Salem som skulle spela! Är han inte underbar så säg! Jag älskar att han ser så genuint glad ut jämt, att han inte kan stå på scen utan att det spritter av dans i kroppen på honom och hur han diggar så hans stora kalufs flyger fram och tillbaka.

I lördags jobbade jag, Jessica och Emma (och två andra) på ett bröllop i Gräsmyr! Det hade krisat sig lite med personal så Emma frågade mig och Jessica som snabbt ställde upp. Vi jobbade ungefär från 15.00-03.00. Har aldrig jobbat på ett bröllop förrut så det var en ny upplevelse! Riktigt roligt, och mycket att göra. Rätt trött på söndagskvällen kan jag intyga...

Igårkväll var jag, Lovisa, Jessica, Fredrik och Sofia O återigen på TC för att ta revansch i Popquizet. Och ja, det gick bättre (enligt specificitetsprincipen så ska man ju bli bättre på det man övar på), men tyvärr inte tillräckligt bra för att hamna på prispallen.

Nej, nu ska jag ut och fortsätta läsa! Fullt upp som sagt. Livet är hårt.


Slänger in en somrig bild på när jag, min familj och några släktingar var på 4H-gården i Umeå för några veckor sedan för att titta på djuren. Lillebror matar kalven och är nöjd. (Tror att jag och Jonas tyckte det var roligare att titta på kalvarna, fåren, grisen och de andra djuren än våra småkusiner, haha!)

3 kommentarer:

  1. En konversation mellan Saga och mig angående din bild. Saga: "är det där en katt eller hund?" jag: "det är en ko". (Bilden syntes då från lite mindre format)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHAAA!!!

    SvaraRadera