måndag 26 juli 2010

Ett skepp kommer lastat med Trästock

I torsdags åkte jag, Johanna, Isak, Sara och Kurt upp till Skellefteå. För en gång skulle hade jag varit stenhård med mig själv när jag packade. Så det enda jag hade med mig var en ryggsäck, sovsäck, liggunderlag och en tygkasse. STOLT! Vi kom fram vid sextiden och smällde upp tältet. Tältet är en liten rolig historia. Det visade sig att tältet och tältpinnarna inte passade ihop. Så tältet såg ut som en gigantisk spindel eller skalbagge eller nåt. Takhöjden var inte optimal, om man nu inte vill få nackspärr av att sitta upprätt och något yttertält fanns inte. Men vi skrattade mest.

Efter att ha fikat lite så gick vi till festivalområdet för att se Hästpojken. På väg dit började det regna. Jag blev blöt. Och lite bitter. Men Hästpojken var bra och sen torkade jag. Resten av kvällen tillbringade vi i tältet med att leka Ett skepp kommer lastat, först med djur, sen med artister. (-Ett skepp kommer lastat! - Med vaddå? -Med en elefant! Sen ska nästa person säga ett djur som börjar på T) Det var rätt dött på campingen så vi kröp ner i sovsäckarna redan vid tvåtiden tror jag.

Fredag. Fint väder. Gick in till stan för att uträtta viktiga sysslor som att gå på en riktig toalett, köpa dricka på systemet, handla mat på ICA och äta i en park. Kan meddela att jag är rätt säker på att jag såg Moneybrother framför mig i kön på ICA! Han stod cirka en meter ifrån mig, hade sådär snyggt-rufsigt-nonchalant-super-fixat hår som jag älskar och Ray Bans. Jag blev lite starstruck och kan möjligtvis ha stirrat lite för mycket.

Efter att ha mött upp en kompis till Isak, vilat lite i gräset och köpt ett festivalprogram så gick vi tillbaka till campingen för att vila lite och äta glass. Sen såg vi Kebnekaise, Joel Alme och till sist Moneybrother! Han var riktigt bra. Sen ville Johanna och Isak se ett band som heter Khoma som jag inte alls ville se så då hängde jag med några andra på campingen. Det var svinkallt så vi satt i mest i deras tält och pratade om lite allt möjligt.

Lördag. Fint väder igen. In till stan för att äta pizza. Sjukt god pizza. Sjukt mätta. Sen gick vi till festivalområdet för att se två band. Det ena hette typ Lisa o Piu. Sen gick vi till campingen för att spela kort, dricka lite och bevittna fiskdöd. Sen gick vi tillbaka till festivalområdet (man går väldans mycket på festival!) för att se First Aid Kit - sjukt vilka röster! Sen anlände Jessica och Lovisa och vi såg Markus Krunegård! Sen höll vi på att frysa ihjäl lite granna så vi satte oss i bilen de kommit med. Hade intro-tävling och lekte Ett skepp kommer lastat med städer. Sen packade vi ihop (tältet hade dött, låg helt platt) och åkte hem. Jag sov i drygt elva timmar när jag kom hem. Så söndagen blev inte allt för produktiv. Jag tvättade mest. Idag har jag spelat minigolf med Johanna och sen bakade vi kladdkaka hos henne.

Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar