onsdag 6 november 2013

Onsdagslista

Hallå! Vad gör du?
Skriver på den här listan, dricker te (fryser) och lyssnar på min höst tvåtusentretton-lista. Precis innan åt jag middag (torra rester). Innan det kom jag hem från jobbet. Ja, jag hoppar in och vikarierar ett par dagar där jag jobbade i somras. Hann även prata med mamma på telefon under tiden listan producerades.

Hur ser du ut just nu?
Som vanligt? Huvud, armar, ben, torso? På det ett par mjukisbyxor och en stickad tröja.
 
Vad är det bästa med måndagar?
 Jag tror knappt det finns något bästa med måndagar? Nu är jag ju visserligen MELLAN JOBB (notera att jag inte längre är arbetslös, jag har ju ett jobb, har bara inte börjat än, hehe) och behöver inte alls ha trista måndagar.
 
Nämn tre saker du längtar till.

1. Lördag, då jag ska hänga med tre fina tokizzzar.
2. Börja mitt nya jobb! Ser på riktigt fram emot det!
3. En hemlig sak som jag inte kan berätta, pga present!! (*tihi*)
4. Eftersom punkt tre inte gills, pga hemligt, så får jag ta en fjärde punkt; att skaffa lägenhet!
5. Kom på en femte punkt som måste vara med: mina nya glasögon som kommer om ungefär två veckor! Två nya ska det bli! Jag kommer att se bra och dessutom se lite vuxnare och smartare ut. Bra på jobbet, tänker jag, så ingen tar mig för en korkad flicksnärta, vilket ju vore alldeles för tokigt.

Nämn tre saker du oroar dig över.

1. Att inte lyckas få någon lägenhet.
2. Att frysa ihjäl i vinter.
3. Att göra misstag.
Vad önskar du dig?
En tvåa i Luthagen/Svartbäcken/Fålhagen/innerstan med trägolv, lantligt kök, ljusa väggar, stor balkong och kaklat badrum (utan mögliga fogar och silverfiskar). Med utsikt över vacker innergård alternativt mot Fyrisån. Tack på förhand.

Vad ska du göra i helgen?
 På lördag ska vi fira Sofia som gått och blivit ett år större i veckan! Jag tror att planen är någon form av middag, någon form av dryck, någon form av dans och någon form av utgång. Det brukar vara ett vinnande koncept.

Något råd till alla där ute?
OM jag har! Här får ni mina allra bästa råd för tillfället! Lyllos er ;D
1. Om du har en sjuk hosta och inte kan sova pga att du håller på att kräkas när du hostar upp lungorna: drick varmt vatten med massa honung i och gärna lite olja. Låter äckligt, men är faktiskt rätt gott och lenar halsen. Sov halvsittandes uppallad på kuddar.
2. Gå på spinningpasset på fredagar klockan 12.00 på Friskis & Svettis på Väderkvarn. Sjukt bra pass som leds av sjukt bra kvinna. Får 75 min spinning att vara över på ett ögonblick. Ett väldigt njutbart och svettigt ögonblick.
3. Ät mindre kött! För miljön, för djurens skull, för hälsan och för att det är gott. Det är inte alls svårt, jag lovar.

Det var det hela. Hejdå!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar