måndag 25 november 2013

November

Nu tar vi och tittar på november!
 

 
November startade alldeles strålande; jag fick jobb! Provanställning i 6 månader, börjar i mitten av december. Detta firades med pizza och vin med Emilia och Linda, följt av dans på Värmlands.

 
Sen sjukgymnastvikarierade jag 1,5 vecka där jag jobbade i somras! Kul och bra och lite språkligt utmanande, haha.


En lördagskväll åkte festkläderna på när Sofia skulle firas och vi dansade på V-Dala!

 
Har ätit god baguette på Ofvandahls. Två gånger tror jag...

 
Ätit lördagslunch på Magnussons med Emelie och Sofia.


Dansat ännu mer på V-Dala med Johanna!


 
Och så har det blivit vinterkallt. Ingen snö, men frost ibland.

 
Promenerat i *sKoGeN* (läs: Röbospåren. Men det var mitt på en vardag, alltså typ inga människor där, kändes alltså som att vara i skogen = läskigt! Jag vet, jag är störd som tycker det är läskigt att gå ensam i skog. Arma stadsbarn.).

 
Sen har jag köpt billiga, varma, mjuka kläder och sockar på onämnd affär. Allt för att överleva kylan.
 
I helgen gjorde jag något jag aldrig gjort förut; jag gick på lägenhetsvisning! Två stycken. Mest för skoj skull. Kände mig sjukt vuxen. Fast fejkvuxen. Det var massa folk på båda visningarna och alla såg så proffsiga ut, kikade bakom möbler, kollade avlopp och knackade på väggar och sånt. Mina tankar var mest: fint kök, fina orkidéer, fin byrå, fint badrum, fult badrum, aha här bor en gamling - det står en rollator i sovrummet och sitter ett handtag i badrummet. Men gjorde såklart allt för att se så proffsig ut som möjligt. Läst nån minut i några papper om bostadsföreningens ekonomi. Jag fattade ingenting. På riktigt. Är det meningen att en vanlig människa utan masterutbildning i ekonomi ska förstå vad som står där? Spanade ut på balkongen istället och la diskret tillbaka papprena på bordet.
 
Imorgon ska jag göra något mer jag aldrig gjort förut: gå på salong och få ansiktsbehandling! Jösses, vilka extravaganser jag unnar mig nu när jag är arbetslös och allt, tänker ni nu. Men kan meddela att jag faktiskt fick ett presentkort på salongen av bra vänner när jag fyllde år. Jag är lite nervös. Läste i broschyren om vad som ingår i behandlingen. Nån som vet vad vapozon är för något? Och den där AHA syra peelingen, låter ju lite läskig. Syra liksom?? I ansiktet? Tänk om jag kommer därifrån med värsta brännskadorna? Eh. Får återkomma med djupgående analys av detta senare.
 
På återseende.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar