tisdag 24 september 2013

Stockholmshelgen

För ett tag sedan spenderade jag en helg i Stockholm med min bättre hälft; min kloka, duktiga, roliga och hurtiga mamma som snart fyller 50 dessutom! Vi började fredagen med att lämna min väska på hotellet och därefter åkte vi till Söder. Promenerade runt och åt middag på en restaurang på Götgatan.
 
 
Resten av kvällen promenerade vi runt bland drömmiga hus och utsikter innan vi däckade framför tvn i hotellsängen. Ah. Stora kuddar och fluffiga täcken.




Så blev det lördag, och efter en stadig frukost och en inköpt höstjacka, var det dags för Tjejmilen! För trettionde året i ordningen, och min fjärde om jag kommer ihåg rätt.

 
Mamma var pepp! Som sagt, snart fyller hon femtio och ändå bestiger hon berg och springer milen!

 
Jag försökte spela cool. I kön till bajamajorna.
 
Hur det gick? Vi kom runt båda två. Det var väldigt varmt. Fast jag skulle ju egentligen inte alls ha sprungit eftersom jag varit förkyld och hostade. Men jag tänkte att jag skulle ta det lugnt och lyssna på kroppen. Problemet var bara att jag inte hostade något under loppet, men höll på kräkas av hosta efteråt och är fortfarande dålig. SÅ. INTE. VÄRT. DET. Träna aldrig när ni är sjuka!

 
På söndagen gick vi på ABBA-muséet! Peppigt!



 
Vi tittade på filmklipp och scenkläder, sjöng karaoke (Mamma Mia!) och tittade på när folk dansade på scen med ABBA som hologram! Riktigt kul var det! Var ABBA-hjärntvättad efteråt.

 
<3 p="">
 
Sen promenerade vi runt på Djurgården. Och så var den helgen över.
 
Hejsvejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar