tisdag 8 oktober 2013

Yes this is my broken shield

Okej, länge sen sist. Detta är lite av vad som händer.

- Mitt vikariat gick ut sista september. Så sedan dess är jag arbetsSÖKANDE igen. Tack och lov är det inte lika ångestfyllt denna gång.
- Jag har äntligen blivit frisk! Förra veckan började jag så smått träna på gymmet. Idag var jag ute och joggade för första gången sedan Tjejmilen, faktiskt nästan prick en månad sedan. Ska ALDRIG mer träna när jag är sjuk. Så absolut inte värt det. Det gick inte fort idag, det var knappt jogg, typ lunk, men det kändes bra.
- Förra veckan var jag och Emelie på en kvällsföreläsning på Engelska parken som hölls av Thomas Gunnarsson, även känd som Genusfotografen efter bloggen han driver. Mycket intressant och tänkvärt.
- Jag har upptäckt The Deer Tracks, såg dem i Gävle i lördags. Mycket bra. Lyssna!
- Jag sover mycket, äter frukost i sängen varje morgon, tittar på Nyhetsmorgon och Efter tio, promenerar mitt på dagen, har lämnat min cykel på verkstaden, pluggar lite spanska. Ja, och söker lite jobb förstås.
- Har snart varit halvvegetarian i en månad. Jag har ju ätit fisk. Men aldrig tillagat fisk hemma, vad jag kan komma på, utan ätit ute på restaurang och så. Och förutom ETT snedsteg - en dag då jag var *tämligen uttorkad* och behövde en capricciosa och en cola - så har det gått hur bra som helst. Inte svårt alls.
- Ikväll hade jag mina knäppisar ost och kexkväll. Vi såg Kan du slå en pensionär och jag dog pinsamhetsdöden typ hela tiden. Förutom det var det supermysigt såklart.

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar