söndag 22 september 2013

Kanske inte min grej

Jag är sannerligen ingen vintermänniska. Hatade när vi var tvungna att åka skidor på skolan. Var livrädd för nedförsbackarna, där alla ramlade. Någon lärare stod högst upp i backan och sa till när man fick åka; vilket var när det snörvlande barnet rest sig upp och fått ordning på skidor och stavar. Sista gången jag åkte skridskor var på gympan på gymnasiet, jag hade lånat ett par gamla, skruttiga skridskor och vi spelade typ bandy. Jag fick så sinnessjukt ont i fötterna, så på slutet la jag  mig ner på isen och gav upp. Slalom däremot, tycker jag är kul - förutsatt att det är en grön FAMILJEBACKE. Men när pappa skulle lära mig första gången grät jag och skrek "det går inte, det GÅR INTE!!", och så fick jag hjärtklappning av liften. Så nej. Trots att jag kommer från NORRRRRRRLAND så är vinter inte riktigt min grej. Men på äldre dar (nåja, haha) så kan jag få för mig att åka skidor, åtminstone en gång per vinter. Men då finåker jag. Kikade igenom gamla bilder och här har vi till exempel bildbevis från februari 2012 när jag var hemma och bad mamma följa med mig ut och åka några skidtag på isen, för att sedan göra upp eld och dricka varmchoklad. Man riktigt ser på bilderna hur ovan jag är att stå på skidorna, haha! Lätt panik i blicken.
 

 
Så vad händer annars?
- Jobbar. Ett tag till, sen är jag arbetslös. Igen.
- Håller sakta men säkert på att bli frisk från hostan från hell. I cirka 3 veckor har jag hostat och många gånger har jag vaknat på nätterna och hostat tills jag nästan spytt (med en hink framför mig) och kippat efter andan. I torsdags träffade jag en läkare som skrev ut en luftrörsvidgande inhalation till mig. Oklart om det hjälpte. Inte tränat på ca 1 mån, får mjölksyra av att gå upp för trappor, hostar när jag springer till bussen, har ont i ryggen av allt hostande och av att sova halvsittandes. Jag är alldeles eländig alltså.
- I veckan såg jag Snabba Cash - Livet Deluxe. Riktigt spännande. Knepigt det där hur man kan heja på kriminella! Bra film iaf.
- Dansade på ÖG i fredags och trängdes på Palermo.
- Åkte till Stockholm igår där jag var bjuden på födelsedagsmiddag och blev totalt charmad av lilla Alva! Har banne mig aldrig sett en sötare bebis! Jag föll pladask. Så liten. Så mjuk. Så underbar.
- Vänt på dygnet som sig bör på helgen.
 
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar