onsdag 4 september 2013

Om jag kunde säga ord som egentligen är enkla, att jag älskar ditt skratt, som kommer så sällan. Ja, jag höll orden gömda i åratal.

I fredags åkte jag och gänget till Stockholm för att gå på Popaganda! SOM jag har längtat! Efter att ha installerat oss i lägenheten så gav vi oss ut på jakt efter föda.

 
Eftersom vi går på hamburger-dieten (snart är det nya 5:2-dieten, vänta ni bara...) fick det bli det.

 
ÄÄÄÄTAAAAAAAAA.

 
Mätta och glada rullade vi iväg till området!!! Pastellig och fin entré.

 
Första bandet vi såg var Noah and the Whale! Jag och Linnea stod och  suckade över snyggheten på sångaren (jag älskar deras musik också, på riktigt), medan de andra suckade åt oss, hehe.


 
Sen drack vi öl och sånt och lyssnade på El Perro Del Mar.

 
Och sist ut för kvällen var det The XX. Gudars, vilken spelning! Liksom magisk. Allt flöt ihop, riktigt mäktigt faktiskt. Efteråt kände jag lite att jag ville bli bisexuell.



 
När spelningarna var slut var det officiell efterfest på alla Debaser. Jag och Linnea skyndade till både Medis och Slussen, men båda hade KILOMETER-lång kö, så vi pallade inte. Blev en relativt tidig kväll, vilket ju är bra ändå.

 
Nästa morgon gick vi ut och handlade allt gott man kan tänka sig till en brunch. Och sen åt vi. Och åt. Och åt. Ah. Har jag sagt att äta är en av mina favvo-aktiviteter??

 
SEN gick vi tillbaka till festen!!

 
Vi gick direkt in på ölområdet och satte oss i gräset för att lyssna på Taken By Trees. Solen kikade fram och peppen var hög.


 
Dessutom var det lyckliga timmar!

 
Här står vi och lyssnar lite på Sibelle Attar i bakgrunden och pratar om roliga saker, typ spännande nyårslöften.

 
Efter ett tag var det dags för Jens Lekman! Riktigt bra. Han verkar vara en hyvens kille den där Jens.


 
Sen ställde vi oss tillsammans med resten av festivalfolket i matkön. Det började regna lite lätt så jag drog fram min regnponcho som jag betalat dyra pengar för! Linnea fick också plats i min lilla bubbla.


 
Sen var det dags för det ALLA väntat på!! HÅKAN!!!!!!! <3 p="">
 
Alltså, det var så bra. Orkar inte förklara. Det var bäst, punkt.



 
:'( saknar.

 
Efteråt hade vi en naiv tanke om att komma in på Trädgården. Det skippade vi när vi såg kön. Så vi gick till Marie Laveau istället och dansade.

 
Hah. Vi smälte in rätt bra på festivalen kan jag meddela. Jag gjorde följande stil/trend-analyser av festivalfolket: gällande skor så hade gissningsvis ca 60% converse, ca 15% hade Dr Martens, ca 20% hade hypade Nikeskor/gympadojjor och övriga 5% var mer aLtErNaTiVa och hade typ gummistövlar eller Mohedastofflor. Vi var alltså inte så alternativa. Gällande kläder verkade detta vara inne bland deltagarna: tygkassar, gula regnjackor, ryggsäckar, gympapåse som ryggsäck alternativt tygkassen som ryggsäck. /Modegurun har analyserat.

 
Söndag, och återigen MEGA-brunch. Mätta och dåsiga gick vi i solen och mina vänner visade mig utsiktsplatsen vid Maria-torget. *titta hiiiit hörrni!*


 
Vi gick i några affärer och fikade. Sen var den festivalhelgen över. <3 p="">
 
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar