fredag 2 november 2012

Nördigt

Statistik kan ju var helt ofantligt fruktansvärt tråkigt. Men ibland väldigt uppiggande och motiverande! Jo, jag ska förklara. I våras började Friskis & Svettis med ett nytt bokningssystem där man kan se statistik på hur många gånger man tränat om man loggar in deras hemsida. Man kan även se vad man tränat. Vi börjar i maj, då befann jag mig på Friskis 16 gånger. Det är ju rätt bra måste jag säga, typ varannan dag. Sen kom juni med ynka 9 gånger, vilket ju inte är så konstigt eftersom jag var bortrest en hel del. Juli 10 gånger; på sommaren trivs jag bättre ute i friska luften än inne på ett varmt gym. Augusti 12 gånger; börjar hitta tillbaka. September 15 gånger. Och Oktober. 19 gånger! Rekord! Himla rolig grej tycker en Friskisnörd som mig.

Trevlig fredag gott folk! Själv sitter jag och skriver på en fördjupningsuppgift om ilioibial band syndrome, mer känt som löparknä. Men imorgon ska jag till huvudstaden och umgås med fint folk. Det blir fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar