torsdag 12 januari 2012

När tävlingsinstinkten slår slint

Igår gick jag till Friskis och tänkte bara jogga litegrann. Lite som jag brukar, så långt jag orkar eller ids, eller tills jag får skavsår. Det gick rätt bra och jag bestämde mig för att jogga en mil, hur långsamt det än må gå, tänkte jag. Men allt eftersom tiden gick kom tävlingsdjävueln fram och hipps vipps hade jag bestämt mig för att jag banne mig skulle ta milen under en timme. Det är ju ett av mina nyårslöften! Kruxet var bara att jag hade börjat rätt långtsamt, så jag var ju tvungen att öka farten en hel del. Tillslut var det liksom ingen hejd på mig, bara höjde och höjde. Och jag klarade det. Kom i mål på 59 minuter och 25 sekunder, haha! Med nöd och näppe sannerligen.

Träningsvärken idag. Jag kan knappt gå ner på huk till kylskåpet.

Förövrigt pysslar jag och min kompanjon med vårt älskade (hatade) PM. Jag har ätit på restaurang Messob (afrikanskt) med Linnea och Emelie, sett The girl with the dragon tatoo på bio, men mest inte gjort så mycket alls.

Ikväll är det hejdå-fest hos Erica och imorgon åker jag och Johanna till Göteborg! Sjutton, vad kul det ska bli.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar