söndag 22 januari 2012

När saker och ting inte går ihop

Man ska leva i nuet. Men hur lätt är det egentligen? När allt jag tänker på är framtiden? Inte för att jag vill, utan för att jag måste. Terminen har knappt börjat och det är redan hög tid att söka sommarjobb. Valbar praktik eller kurs? Umeå eller Uppsala? Alla dessa val inför framtiden.

Man ska ha bra självkänla. Men hur lätt är det egentligen? Att känna att man duger, att man är något bakom allt det där man presterar, när det ända som gills i vårt samhälle är just vad man presterar? Att känna att jag duger och kan trots att jag blev bedömd som underkänd?

Man ska leva som om varje dag är den sista. Men hur lätt är det egentligen? När det är dagen före stora tentan och man inte hinner resa till Paris, säga till alla fina människor att man älskar dem och dessutom äta den bästa maten och sova hela dagen?

Saker och ting går sannerligen inte ihop. Lika bra att inse. Jag lever i idag, igår och imorgon, gör så gott jag kan och lever som om jag har hela livet framför mig.

Hejdå.

2 kommentarer:

  1. Nu var det mycket känslor i detta inlägg. Alla kan vi behöva lite uppmuntran i vår vardag. Att det inte går precis som du önskar i utbildningen hoppas jag ingen tycker är dumt eller fel. Vi vänner tycker inte sämre om dig för det utan istället är vi stolta för att du är en go vän och kan så otroligt mycket. Man ska inte känna sig dum för att man försöker igen. Var stolt över det du kan och klarar av! Jag kan ingenting om sjukgymnastik du är för mig experten.

    SvaraRadera
  2. Jag och Ivette är två fajters, det har varit grymt tungt massor av gånger för oss. Men orkar vi börja om så orkar du. Vi ska ju fixa det här!!

    Kramar Camilla

    SvaraRadera