onsdag 21 september 2011

Every teardrop is a waterfall

Det händer så mycket nu. Tiden går så fort, så fort så jag blir alldeles vimmelkantig. Mest tänker jag på framtiden. Det är mycket att planera och välja och prioritera inför nästa termin. Kanske blir det praktik utomlands (hoppas, hoppas!), kanske blir det en kurs, kanske både och, och så den där ångestframkallande, men förhoppningsvis roliga c-uppsatsen och sen - herregud - är vi klara! Vad vill jag jobba med? Kommer någon att anställa mig? I vilken stad vill jag bo? Måste jag flytta långt, långt bort? Jag måste söka nytt boende!

Snälla, kan vi stanna upp nu! Här! Just här och nu! Kan jag för en gångs skull få känna att jag hänger med? Att jag hinner? Att jag förstår? Kan jag få umgås massor med de jag tycker så himla mycket om här innan allt tar slut? Innan alla försvinner? Innan bubblan spricker?

Jag ska göra så himla mycket roligt det här sista året har jag bestämt. Ska verkligen krama ur det sista ur studentlivet.

Är ni med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar