lördag 5 juni 2010

Sommarlov!

Imorgon åker jag hem till nordligare breddgrader. Åh, den här sista tiden har gått så himmelens fort! I måndags övade vi inför den praktiska tentan, men jag var mest nervös och fick blackout och visste knappt vad jag skulle öva på. Sen blev det tisdag. Först skulle jag vara patient åt en klasskompis. Och så fort jag kom in i BMC så ökade pulsen och det fladdrade i magen. Klockan 11 var det dags för mig. Jag hatar praktiska tentor. För man sitter där och säger och gör en massa saker. Och man får noll respons. Examinatorn bara sitter där och skriver. Inte ens nickar, ler eller säger "ja, det där gjorde du bra", nej nej. Jag blir osäker på exakt ALLT jag gör och tänker att examinatorn skrattar inombords och skriver "vilken idiot, haha, hon blir underkänd".

På kvällen sprang jag och några tjejer i klassen Blodomloppet! Det var så roligt! Perfekt väder, massor av folk och jag var så taggad! Två tjejer sprang 1 mil, men vi andra nöjde oss med 5 km. Jag kom in på ca 30 minuter, så det var ju absolut ingen tid att skryta över. I början av loppet var det så sjukt mycket folk, så det knappt gick att spring om. Men jag var glad ändå. Ungefär halvvägs fick jag skavsår i höger fotvalv. Och jag som inte har fått skavsår förrut i de här nya skorna, skulle självklart få det nu! Äh, det gick ändå. När alla var i mål hämtade vi picknick-korgen och slog oss ner i stadsparken och njöt av adrenalin, fint väder, potaitssallad, gravad lax, bröd, pålägg, yoghurt...

Onsdag - första sommarlovsdagen, typ. Levde fortfarande i ovisshet. Mötte mamma och pappa i stan. De hade kommit hem från Italien och väntade på flyget hem. Vi åt lunch i solen nere vid ån. På kvällen hade jag, Sofia Lindén, Kullenberg, Emilia och Vendela picknick i Ekonomikumparken! Mysigt värre och när det blev för kallt gick vi till Kullenberg.


Torsdag. Klippte mig på förmiddagen, var på ett spinningpass mitt på dan, skrev på rapporten på eftermiddan och var på Stocken på kvällen. Trots att jag och Kulleberg kunde konstatera att våra fördomar emot Stocken besannades så hade vi himla roligt! Och förresten! Jag fick reda på att jag klarade tentan! LYCKA!



Igår gjorde jag inte så mycket mer än att skicka in rapporten och grilla med några i klassen på kvällen. Tyvärr hade jag och Jasmine inte köpt biljetter till utsparken som de andra hade gjort, så det blev hemgång för oss vid halv tolv.
Och idag är städ- och packdag. Lite sorgligt. Men med musik så går allt lättare. SOMMARLOV!!

1 kommentar:

  1. Och snart är du kanske i Sävar igen och då kan vi sommarlova tillsammans sådär som folk gör mest på sommarlovet :)

    SvaraRadera