tisdag 21 september 2010

Om sådant jag ogillar

Den här bloggen ska ju handla om saker som får hjärtat att slå lite extra. Något som verkligen får hjärtat att slå lite snabbare av ilska (förrutom att SD kom in i riksdagen) är folk som röker. Jag ska inte säga att jag hatar de som röker, för då skulle jag ju indirekt säga att jag hatar många av mina vänner och det gör jag ju inte. Men det är så dumt att röka. Faktiskt.

ETT
Du som röker blir sjuk. Det kanske inte märks så mycket nu, men det kommer det att göra. Garanterat.

TVÅ
Du gör andra sjuka. Och det är det som gör mig argast. Riktigt förbannad faktiskt. Småbarnsföräldrar som är ute och går med barnvagnen och röker - varje kvadratmillimeter av mig fylls av en sådan bubblande avsky så jag kan inte förklara. Du som cyklar och röker samtidigt - plötsligt har du utsatt folk längs 100 meter för passiv rökning. Det är INTE kul att cykla bakom dig. Du som går en halvmeter utanför dörren och tror att röken inte kommer in. Du som står och röker utanför Friskis och Svettis och tvingar mig att andas in gift det första jag gör när jag kommer ut från träningen.

Jag hatar er inte, men jag avskyr er idioti, nonchalans och själviskhet som tvingar mig och andra till passiv rökning. Sen tycker jag ju väldigt synd om er. Kanske vet ni inte bättre?

1 kommentar:

  1. Håller med Lotta! Hatar inte dem som röker men accepterar inte att dem gör det! Borde finnas en lag mot att röka och styra barnvagn samtidigt kanske?

    SvaraRadera