söndag 22 augusti 2010

Sista lediga veckan

Så. I tisdags körde jag och mamma ner till Uppsala. Gick finfint, bra bilväder. Vi åt medhavd lunch vid en rastplats där vi blev attackerade av två getingar som prompt ville sitta på vår mat. Vi kom fram sent på eftermiddagen och resten av dagen så städade vi och storhandlade.

I onsdags satte vi oss på tåget till Stockholm! Vi shoppade, åt lunch längst uppe i Kulturhuset, shoppade lite till, spanade runt på NKs köksavdelning, åt glass i Kungsträdgården och kollade på coola bilar som stod där. Dessutom såg vi Sven Volter (när vi åt lunch, han åt stekt strömming med potatis och ett glas vitt vin, ensam), sen såg vi Beatrice Ask (som var väldigt kort) som höll något sorts tal och sen såg mamma Carl Bildt. Coolt, hahaha!

Beatrice Ask.

Jag och mamma mitt i Stockholm!

I torsdags bestämde vi oss för att åka på loppisrunda, men det gick inget vidare för allt var stängt, eller öppnade efter tolv, och vi åkte redan vid halv elva. Men Ulva Kvarn var iaf öppet! Det var himla mysigt där! Ligger cirka 7 km norr om Uppsala. Där fanns en loppis med en massa gamla fina saker. När jag blir rik nån gång så ska jag köpa Berså-porslin. Älskar det. Hursomhelst så hade jag fått lite pengar av mormor i födelsedagspresent så för det köpte jag två ugnsformar som var jättefina! Vi gick runt i några andra små butiker. Sen åt vi lunch.

På eftermiddagen gjorde vi det obligatoriska besöket på IKEA. Det inhandlades lite allt möjligt. Sen en snabb sväng på Hemtex där vi köpte gardiner, duk och matta till köket. Och en taklampa från IKEA, så nu har jag finaste köket i hela norra Uppsala minsann!

Så blev det fredag. Mamma var bjuden på lunch hos en kompis. Jag passade på att gå på ett gympa-pass på Friskis. Ett vanligt medelpass. Och herregud så jobbigt det var! Jag kan erkänna att jag inte har gjort speciellt många armhävningar eller situps i sommar och det märktes. På kvällen blev de utgång till Bryggan med Linda, Emilia, Johanna K och Erik! Himla kul hade vi. Sen blev det efterfest där vi stannade alldeles för länge. Kom hem vid femtiden, hujedamig. Så på lördagen åstadkom jag inte så värst mycket.

Nu söndag. Sista sommarlovsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar