måndag 16 augusti 2010

Sentimentalt

Imorgon kör jag och mamma ner till Uppsala. Mamma är ledig den här veckan och hon ville så gärna ta en tur ner till Uppsala. Hurra säger jag - för mer tid med mamma och för att jag kan packa hur mycket jag vill i bilen (hade inte fått med mig ens hälften om jag flygit istället).

Sommaren har gått så ruskigt fort. De första dagarna här längtade jag bara tillbaka till Uppsala; till sommaren, sjukgymnastkompisarna och allt! Sen vande jag mig. Tyckte det var skönt att vara hemma. Och nu ska jag tillbaka. Känns både kul och samtidigt lite jobbigt att börja plugga igen.

Och så blir jag lite sentimental. Vet ju inte när jag kommer hem nästa gång. Så nu är det "sista gången jag träffar Jessica", "sista gången jag joggar den sträckan", "sista gången vi äter middag hela familjen", "sista natten jag sover i gamla sängen", "sista gången jag går på toa...", haha, ja ni fattar!

Mamma ska iaf stanna några dagar och vi planerar att åka till Stockholm en dag och så ska jag försöka lura med mig henne till IKEA.

Hejdå!

1 kommentar:

  1. Åh, sådär var jag också när jag skulle till Skåne!
    Hoppas du får en riktigt fin termin iallafall :) Kram

    SvaraRadera