onsdag 28 december 2011

Summary

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbat som vårdbiträde. Vet inte om jag gjort så mycket nytt annars? Jag har ju visserligen utfört en massa nya undersöknignar på patienter.

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Nej. Men jag väntar med spänning!

Dog någon närstående?
Farfar.

Vilka länder besökte du?
Fuerteventura i januari och Portugal i juni. Typ bästa veckorna på hela året.

Saknar du något 2011 som du vill ha 2012?
En godkänd praktik.

Vad var din största framgång 2011?
Hmmm. Klara att jobba 8 veckor på äldreboende? Och faktiskt trivas. Samt att jag klarade de praktiska och teoretiska primärvårdstentorna. Det kanske inte var mina största framgång, men jag var rätt nöjd när jag sprang Blodomloppet på under en timme och det gick hur bra som helst.

Största misstaget?
Att jag lyckades bli underkänd på praktiken. Big fail.

Har du varit sjuk eller skadat dig under 2011?
Vill minnas att våren var rätt sjuk- och skadefri. Hösten däremot. Jösses. Terminen började med en sårinfektion på ena stortåns grundled. Såg inte mycket ut för världen, men gjorde ohyggligt ont. Det tjöt i öronen när jag tog på skor. En pencillinkur senare var jag återställd. Några veckor senare blev jag ordentligt förkyld och kunde inte träna på två veckor. Fick dessutom konstiga prickigkorv-utslag på kroppen. Ett par veckor senare fick jag feber och halsmandlarna svällde till tiobubbel storlek (ja, ungefär). Men sen dess har jag varit frisk, peppar peppar.

Bästa köpet?
Resorna? Mina röda kappa ligger annars högt på listan.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner, jämt och ständigt. Solen. Att en av mina bästa vänner ska gifta sig till sommaren. Och jag ska få komma på bröllopet!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
On the floor, Mr saxobeat (sommarradio) och alla låtar på Deportees nya skiva.

Var du gladare eller ledsnare än förra året?
Minns inte, förmodligen ungefär lika glad, men med en dipp nu på slutet.

Vad önskar du att du gjort mer?
Engagerat mig i saker. Lärt känna fler människor. Mer spontana påhitt.

Bästa boken du läste i år?
Öh. Tror inte jag har läst så mycket. Ja, förrutom kurslitteratur. Sorgligt. När jag var på Furete började jag läsa Snabba Cash, men hann inte klart och när jag kom hem hann jag inte läsa mer.

Bästa film du såg?
Niceville.

Största musikaliska upptäckten?
Deportees nya album? Nej, men jag har inte varit på någon festival eller så, så jag har liksom inte upptäckt något nytt tror jag.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Har för mig att jag jobbade på förmiddagen. Sen skjutsade jag in bror till stan. På kvällen kom fina vänner på fika och Jessica blev alldeles tokig av alla chokladbollar.

Summa-summarum
Ett bra år.

Nyårslöften inför 2012
1. Få jobb som sjukgymnast.
2. Skaffa en lägenhet. En riktig lägenhet. Guuuuuud så jag längtar.
3. Jogga en mil på under en timme.

Hejdå.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar listor! Och du kommer att bli den bästa sjukgymnasten i hela vida världen, det vet jag. Puss och kram (Ps - när åker du tillbaka till uppsieduppsie?)

    SvaraRadera