torsdag 8 december 2011

The show must go on




Jorden har inte gått under, livet går vidare, tiden läker alla sår, osv osv. I måndags träffade jag vår studievägledare, som är typ världens snällaste, och pratade om hur jag ska lösa detta. Nu till våren kommer jag att gå om Primärvårdskursen samt göra C-uppsatsen. Höstterminen 2012 läser jag en kurs som jag inte får läsa nu i januari, samt valbar kurs (troligtvis praktik). Så om allt går som planerat är jag färdig sjukgymnast i mitten av HT-12. Men jag kommer att få sparkas ut med mina kursare som planerat den fjärde juni :)


Nog om tråkigheter. I fredags var det dags för teminens Kårfest! Vår kalss fick temat Kenya och kom som ett mindre zoo, ett gäng masajer/kenyaner, några turister och ett par långdistanslöpare med tillhörande hare. Själv var jag zebra. Måste faktiskt skryta med att berätta att jag fick väldigt mycket beröm för min dräkt, som jag ju sytt SJÄLV. Ho ho. Det var faktiskt inte så svårt. Jag har till exempel inte fållat ärmar, benslut eller urringning. Bara klippt.


Middagen var trevlig och hela festen var bra ordnad och väldigt rolig. Efter trerätters intog vi dansgolvet i sann sjukgymnastanda; dvs så stora och vilda rörelser som möjligt i syfte att nå maxpuls. Så himla kul! På riktigt så hade jag träningsvärk dagen efter. Här kommer några bilder:




En hare, masaj, zebra och turist.





Jag och finaste lejonet!


Och förresten, tusen tack för att ni är så snälla och peppar mig :)

1 kommentar: