lördag 19 november 2011

We found love in a hopeless place



Veckan har bestått av middag med Lindén, Anna-Karin och Kullenberg, fika med Johanna och Linn på Café Linné, en massa patienter, Basal kroppskännedom, gymgenomgång med patienter, fått reda på att jag har lågt hemoglobinvärde, fått mer ont i en axel (misstänker en låsning i första revbenet), tränat Intensivgympa, köpt zebratyg, bjudit in Ylva på kladdkaka och Idol, försovit mig en dag och en eftermiddag somnade jag på bussen på väg hem och missade min hållplats.


En ganska vanlig vecka med andra ord. Två tredjedelar av praktiken är avklarad. Det går så jäkla fort. Folk börjar prata om att köpa julklappar och jag har inte ens fattat att det är november redan. Jag som brukar tycka det är jättekul med jul och att köpa julklappar. Men just nu har jag ingen som helst inspiration. Inte vill jag julpynta i mitt rum heller för mitt rum är rosa och skär sig med julrött. Det enda jag ser fram emot med julen är att få komma hem till mina föräldrar och göra absolut ingenting. Att komma hem är lite som att stanna tiden. Det händer inte så mycket. Och det är ganska fantastiskt. I alla fall ett tag.


Det är lördag och klockan är 21.40. Får man gå och lägga sig snart?

/Tråkig tjej_22 som tvättat och sett på Så mycket bättre en lördagkväll (men det var dåligt, btw)

1 kommentar: