torsdag 21 januari 2010

Full fart



Glada faddrar!
Denna vecka och förra veckan - stora kontraster! Förra veckan var vi helt lediga, eftersom den nya kursen inte började förrän i måndags. När jag var ledig ägnade jag dagarna åt att sova lagom länge, träna nästan varje dag, laga massor med mat och frysa in, träffa massor av vänner, promenera, gå på stan, dansa på BJ's samt slutligen åka på en snabbvisit till Stockholm.
Och så blev det slutligen måndag och allt drog igång. Upprop tidigt på morgonen, sen träffade vi våra nollor och gick på lunch med dem på Stocken. På eftermiddagen drog Patologikursen igång. Den är bara en vecka lång, så det känns rätt så intensivt. På måndagseftermiddagen klockan 17 hade vi tävlingar med nollorna. Himla kul!
I tisdagskväll hade vi Lilla pubrundan, som innefattade fyra nationer med tävlingar på varje, där två lag möttes varje gång. Jag, Vendela, Emilia och Sofia Lindén följde med och peppade vår grupp och hade himla kul. Kvällen avslutades på Upplands med alldeles för många människor på för få kvadratmeter, men vad gör det! Sen åkte jag hem lite försent med tanke på att jag skulle upp halv åtta dagen efter. Men det gick ju det med.

Onsdagskvällens nolleaktivitet var pulkarace i Slottsbacken! Väldigt uppskattat tror jag minsann. Idag var det ingen nolleaktivitet inplanerat, men imorgon är det fest.
Och under veckan har jag lärt mig en massa om tumörlära, obduktionsetik, obduktion (se tidigare inlägg), lungpatologi, hjärtpatologi och immunologi. Imorgon har vi ingenting! Så himla skönt. Men jag ska ändå cykla till BMC för att köpa kurslitteratur av en fadder till nästa kurs.
Tränade idag på Friskis. Trodde att det skulle vara ett gympapass klockan 15.30, men när jag kom dit så var det tydligen 16.30, typiskt. Så jag gymmade istället, vilket var lite drygt för det var så himla mycket folk där. Känner mig inte riktigt hundra procent, hoppas att jag kan sova bort det tills imorgon...
Nu ska jag dricka upp mitt te! Trevlig fredag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar