måndag 5 maj 2014

Those dancing days

Okej, vi kör en liten update igen för alla er som undrar vad som försiggår i mitt liv:

- OKEJBAH JAG HAR KÖPT LÄGENHET ALLTSÅ EN RIKTIGT JEFFLA BOSTADSRÄTT, JAG ÄR SKULDSATT UPPÖVERÖRONEN (NÄSTAN) MEN JAG HAR SNART HELT EGET HEM, FATTAR NI HUR LYCKLIG JAG ÄR?!?!?!?!?!?!?
- Den nya lägenheten (se föregående punkt) får jag tillgång till i mitten av maj och i slutet av april blev jag mycket (o)lägligt utkastad från mitt (o)älskade studentrum som huserat som mitt hem de senaste 4,5 åren. Så nu bor jag i ett rum hos en familj jag känner strax utanför Uppsala. I mitt nuvarande rum finns det en gång från dörren fram till sängen. I övrigt bor oändligt med kartonger och sopsäckar i rummet. Ska jag leta reda på en annan tröja så får jag gräva i en sopsäck. Rena strumpor? Åh, vilken sopsäck var det... Närå, jag har faktiskt varit VÄLDIGT duktig på att märka upp allt. Visste liksom att jag skulle få panik alltså. Åh, jag är så förutseende.
- Men förutom då att jag bor i ett fruktansvärt sorgligt rum (rummet i sig är det inget fel på) så har jag tillgång till ett NYBYGGT kök, MED DISKMASKIN. En spishäll med TOUCHKNAPPAR. Ett badrum med HELT FUNGERANDE toalett, ALLTID. Och kakel UTAN mögliga fogar. En trappa ner finns TVÄTTMASIKN. En trappa upp finns ett MATBORD och en PLATT-TV (!!!!) samt en SOFFA. Alltså, förstår ni vilka faciliteter detta är för mig?! Jag har liksom vant mig vid att för att kunna spola toaletten så måste man få till rätta knycken och vrida åt rätt håll. Jag har haft freonläckande kylskåp. Tjock-tv. En säng som fått husera både som soffa och matplats. Känns som jag bor på hotell nu.
- Om jag får klaga så har det varit ganska mycket på jobbet senaste tiden. Det är i och för sig skönt, men det är så pass att jag typ jämt har svårt att sluta i tid = dåligt. Måste bli bättre på det.
- VALBORG!! Kvalborg firades med fördrink hos Sofia, förfest på Djäknegatan med tokiga människor, en katt och några kaniner, följt av dans på V-Dala. Valborg spenderades i ekoparken med rosé, mat (godis, kakor, jordgubbar), fina vänner och djupa (identitet, relationer, giftermål) samt lite mindre djupa (Linneas läppstift från Kina som ej är godkänt i Europa) diskussioner. Detta följdes av en liten powernap (.... några timmar) hemma, för att sedan dra till Norrlands, med paraply för att undgå snöblandat regn (.....). Dansdansdans. 1 maj = hjärnstillestånd och narkolepsi.
- I lördags hade vi konsert med vår gospelkör tillsammans med en proffskör från Glimmåkra folkhögskola! ALLTSÅ DET VAR TYP DET ROLIGASTE OCH HÄFTIGASTE JAG GJORT PÅ EVIGHETER!!!! De var SÅÅÅÅÅ bra! De var liksom proffs! Vi sjöng upp tillsammans, de lärde oss en ny sång och så repade vi några gemensamma låtar. Sedan, på kvällen, hade vi konsert. Och jag stod i mitten längst fram. Hah! Och gospel-gungade bäst jag kunde, livrädd för att snubbla på alla sladdar. Var alldeles hes efteråt och alldeles gospel-euforisk. Vilket mina stackars vänner fick erfara efteråt när vi skulle se film. He he.
- OM CIRKA TVÅ DYGN ÄR JAG I PARIS, SAY NO MORE!!!!! (okej, lite till, jag är så himla pepp, bara liksom att få vara utomlands, kanske lite vårvärme, se Eiffeltornet, gå på marknader och testa frank mat! OUI!)
- Igår cyklade jag till Boländerna (motvinden.........) och gick i möbelaffärer! Provsatt cirka hundra soffor. Tittade mest på soffor. Åh, det är så SVÅRT! Får liksom lite inrednings-identitets-kris. Vem ÄR jag?! Har ju levt i ett litet rum där det mesta bara ska vara praktiskt och billigt. Det här känns ju som mitt första hem. Vad vill jag har för möbler liksom?! Vilken stil? Är inne på nån liten, nätt 60-talssoffa. Tycker de är så fina, och så skulle de nog passa bra i ett litet rum. Å andra sidan är de inte så mjuka. För att inte tala om soffbord, mattor, tavlor, hatthyllor, matbord... (är redan inredningstokig, går crazy på pinterest).
- Maj kommer bli en lite galen månad. Kul, men fullt upp. Längtar lite tills det är över, mest tills jag bor i THE LÄGGA såklart.

På återseende vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar