måndag 26 maj 2014

Sikk fukk

Nejmen hejhallå.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, så jag kör väl ännu en såndär nytänkande kreativ LiStA. Vassegod.

- SNARTSNARTSNART går flyttlasset äntligen till mitt alldeles egna hem. Alltså jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar. För första gången på ca 4,5 år ska jag få ha en egen toalett. Ett eget kök. En egen hall. Tänk, jag kommer kunna gå upp hur tidigt jag vill, eller gå och lägga mig hur sent jag vill - utan att vara rädd att störa någon annan. OCH slipper bli störd av någon annan som tycker det är en utmärkt idé att ha förfest mitt i veckan när en annan ska upp i ottan dagen efter och jobba. Slipper vakna under min efterlängtade sovmorgon pga att någon annan får för sig att slamra alldeles för tidigt i köket. Slipper få dåligt samvete över att duscha för länge. Slipper gå till jobbet med oborstade tänder för att någon annan blockerar badrummet. Slipper städa någon annans skit. Jag kan gå runt naken hemma! Slipper plastgolv, trasiga taklampor och dålig toalett. Jag får ALLA hyllorna i kylskåpet! Lyckan! Slipper stapla matvarorna på varandra likt tetris. Jag ska köpa soffa. Platt-TV. Nya gardiner. Nya pelargoner. Alltså jag orkar inte så mycket jag längtar.

- Paris var underbart. Älskar Paris. Vill åka tillbaka många många gånger. Älskar husen. Maten. Vinet. Kanske inte vädret. Älskar franskan, fast jag inte förstår nåt. Någon bildvisning blir det tyvärr inte nu, då jag inte tog så mycket bilder på mobilen, utan mest med digitalkameran, och jag har förstås ingen som helst aning om vart jag har sladden. Vad vi gjorde? Gick runt en massa, besökte Notre Dame, åkte upp i Eiffeltornet, gick förbi Louvren, fotade i Sacre Coeur fast man inte fick, åt crepes med nutella, drack vin, gick på Salvador Dali-museum, åt croissanter till frukost, tittade på mängder av skelett i katakomberna, åt massa ost och baguette, skrattade åt alla fransmän med baguetter under armarna (pga så klyschigt och underbart), övade franska och spanade på våra grannar i huset mitt emot.

- I fredags hängde jag på Bryggan med Sofia och Emelie, drack grashopper och dansade. Resten av helgen fick jag tillbringa med enbart mig själv som sällskap pga att ALLA var bortresta. Och jag har ju oerhört svårt att uppskatta umgänge med mig själv. Alltså, så himla tråkigt att vara själv. En hel helg liksom. Har ni någonsin en intressant och djup diskussion med er själva? Eller har ni någonsin så galet kul så ni gråter av skratt med er själva? Hittar ni någonsin på galna upptåg själva? Känner att ni får intellektuellt utbyte med er själva? Nejfytusan. Jag fördrev tiden genom att spendera pengar, äta, cykla, lösa korsord och sola. Lördagskvällen spenderades med en påse chips i skogen. På riktigt. Jag och myggen, hejhej! Tillslut tog helgen slut.

- Igår var det val och det har väl inte undgått någon får jag hoppas. Det gick ju både bra och dåligt. En kan ju inte annat än vilja skälla ut var tionde människa i detta land. Milt uttryckt.

- Jag har finkammat alla inredningsaffärer jag hittat på soffor, soffbord, mattor, lampor, fåtöljer, hallmöbler, tavlor etc etc. Men hittar typ aldrig det jag vill ha? Vilket ju iofs inte är sant, eftersom jag inte vet vad jag vill ha. Jag har inrednings-identitetskris.

- Jag blev äntligen frisk lagom till Blodomloppet. Fullständigt ur form lunkade jag runt de tio kilometrarna och det var ett mirakel att benen bar mig. Ja, det gick långsamt, men jag hade ju inte räknat med något annat. Var en härlig kväll trots allt. Lagom till att träningsvärken börjat lägga sig kom nästa förkylning som ett brev på posten. Men hurra. Det är typ sommar?! Orkar inte.

Kan dagarna bara GÅ GÅ GÅ GÅ GÅ så jag får flytta snart!?!?!?!? :D :D :D :D :D :D

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar