lördag 18 augusti 2012

Alla som inte dansar


På väg hem från Friskis en kväll. I Uppala finns många fåglar.


Samma kväll som jag kom tillbaka till Uppsala så gick jag, Johanna och Lovisa ut på Bryggan!


Jag och Lindén hade kladdkakepicknick på gräsmattan bakom mig efter att ha gått långpromenad till högarna vid Uppsala gamla kyrka.



Dagen efter cyklade vi till Håga och promenerade lite i Hågadalen. Lindén var utmärkt som kartläsare!

 Spexigt framför hög där kung Björn (?) håller hus.


Vi stötte på en massa riktigt djur, men några låtsasvarianter också. Denna höll dock på att skrämma livet ur mig när jag först såg den.


Vi blev tvugna att gå igenom en hage med cirka tusen får med horn. De såg visserligen rätt sega ut i värmen, men de tittade väldigt lömskt på oss när vi passerade. Sen var det så jäkla mycket fårskit i hagen. Betongbarnen klagade.


Det var dags för energipåfyllning, vilket blev pizza i solen.


Sen började det tokregna så vi cyklade hem till mig snabbt som blixten och åt restkladdkaka på mitt golv, som en inomhuspicknick. Fantastiskt födointag denna dag.


Igår blev det spontanutgång med Anna-Karin och Andrea till Bryggan. Whoop!

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar