onsdag 14 september 2011

Fula tonsiller och prickig korv

Igårkväll spenderade jag två timmar på närakuten för att kolla upp mina utslag, efter inrådan från både mor och sjukvårdsupplysningen. Läkaren kunde inte riktigt säga exakt vad det var. Det var inte streptokocker iaf (fick en tops i halsen), tack och lov. Men han sa "oj, du har fula tonsiller". Tonsiller är halsmandlar. Eh, jo, tack, jag vet, jag känner av dom varje gång jag sväljer.

Har man sharlakansfeber är man mycket sjukare och jag har ju knappt haft någon feber tror jag, så det trodde han inte heller att det var. Så jag har väl nåt random virus som råkade ge utslag. Typ nässelutslag. Finns tydligen nåt som heter så.

Känner mig plötsligt som en stammis på närakuten efter att ha varit där två gånger på bara några veckor, haha! Det händer liksom aldrig annars.

Anyway. I lördags var det nollesittning för de nya sjukgymnaststudenterna och vi äldre var bjudna på släppet. Så vid elvatiden anlände vi till Gotlands nation och äntrade snabbt dansgolvet för att visa de nya var skåpet ska stå. Svettigt värre är det när sjukgymnaster dansar!

Imorgon ska jag till Stockholm för att gå på Sjukgymnastdagarna som är en mässa som hålls varje år, tre dagar i September. Hoppas det blir väldigt givande!

Hejdå från mig, mina prickig-korvben och mina fula tonsiller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar