söndag 1 maj 2011

Valborgscirkusen

Så är hela valborgs-karusellen över för denna gång, och vilken helg det blev! Kvalborg inleddes med ett drygt seminarium på förmiddagen och på kvällen grillade jag och några vänner här på Kantorn. Men det blev snabbt lite för kallt, så vi gick in till Emilia och körde några omgångar Twister (riktigt roligt) innan vi cyklade till Johanna på Phyllebo. Vi dansade lite och besökte andra korridorer. Natten avslutades på Värmlands där vi satte dansgolvet i gungning.

Så blev det valborg och jag tog lite sovmorgon. Det där med att äta/dricka champangefrukost tidigt, tidigt är nog inte min grej. Gick till eko-parken och lyckades - helt otroligt - hitta Kullenberg, Lindén och Linnea (det är nästan omöjligt att ringa eller smsa på valborg). Parken är så packad med folk, filtar med picknick och jordgubbar, ölburkar, soffor och ännu mer folk så man tar sig knappt fram. Så himla absurt och fascinerande. Att alla liksom samlas där. Och det är festivalstämning, helt underbart!

Anyway, jag hann inte sitta där så länge innan vi bestämde oss för att gå på sill-lunch på Norrlands. Så sagt och gjort. Men eftersom jag inte gillar sill så åt jag köttbullar och prinskorv istället. Upptäckte att jag inte kan en enda snapsvisa, men det kunde tydligen de andra. Och fy bubblan vilka sånger, haha! Lika bra att inte lära sig dem. Mätta och belåtna drog vi oss mot ÖG för att gå på champagnegalopp. Det är en HELT, fullkomligt GALEN cirkus. Vuxna (nåja) människor som sprutar champagne på allt och alla. Och ja, vi var ju också där. Rätt kul faktisk, och galet, så galet. Men när flaskan var tom och skumpan droppade från håret och kläderna alldeles blöta blev det rätt så kallt. Så vi fick dansa oss varma när ÖGs orkester/kör spelade. De var riktigt bra!

Efter att ha duschat mötte jag upp Sara, Lovisa och Johanna! Vi gick på hemmafest i gamla studentstaden, sedan en snabbis förbi Trianglen där det var utefest med DJ, varpå vi gick till en annan hemmafest på studentvägen. Det var spännande, för de som bodde i korridoren hade plastat in hela köket i svarta sopsäckar. Kändes som en grotta och golvet var blött, kladdigt och jordigt. Och så hade de hyrt in en DJ, galet! Vi dansade lite, men satt mest i Linnéas rum.

Bilder kommer senare när jag får tillbaka kameran jag glömde hos Linnéa. Riktigt rolig helg!
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar