söndag 17 oktober 2010

Om halsont, kex och osvenskt

Hej!
Så hur har denna vecka varit? Jag vaknade upp med halsont i måndags. Sedan dess har det typ bara blivit sämre. Var på gympa i onsdags för jag trodde jag blivit bättre. Men efter det blev det sämre. Måste harkla igång rösten på morgonen, vaknar på natten av att det rinner från näsan och idag är jag rätt hes.
Nåja. Veckan har förutom förkylning varit fylld med föreläsnignar, hemmaplugg, seminarium, egen träning, patientmöte mm. I fredagskväll gick jag över till Erica. Vi bokade tågbiljetter till Ludvika och lyckades hitta några som var rätt billiga. Sen kom Emilia och vi såg Idol. Stackars Emilia hostade konstant och jag höll på att somna i soffan på slutet. Gick och la mig klockan 23.20. Sov till 11.00 på lördagen... Vad är det för fel på mig? Snabb sväg på stan för att köpa vantar och ett armband. Senare på eftermiddagen cyklade jag iväg till Flogsta där vi skulle ha terminens Ost & vin-kväll för alla sjukgymnaster! Vi dukade upp med massor av kex, ost, vindruvor, päron, radade upp vinflaskor, placerade ut bordsuppdrag och blandade välkomstbål. Det blev en himla rolig kväll med galna upptåg och roliga lekar. Sedan drog jag och många andra till ÖG där de var eftersläpp och anföll dansgolvet. Riktigt roligt!
Idag gick jag ut på en härlig söndagspromenad i strålande solsken. Jag bestämde mig för att gå till Röbospåren och ungefär halvvägs dit, i en uppförsbacke, stannar en cyklande man och går med cykeln istället. Jag går med båda mina vantar i ena handen och han säger att det ser ut som att något håller på att falla ut från vanten, men det var bara tvättlappen. Han säger att han inte orkar cykla upp för backen, därför går han. När vi börjar gå i nedförsbacke tänker jag att han kanske ska börja cykla istället, men nej, vi går tillsammans hela vägen till spåren!
Det var en medelålders man med något utländskt påbrå och jag tänker att det är så himla osvenskt att börja prata med främmande människor sådär. Han var hur trevlig som helst. Han frågade om jag pluggade, eftersom jag "såg så intellektuell ut", hahaha! Så jag berättade vad jag pluggade, han sa att han haft problem med knäna när han var ung. Han hörde att jag kom norrifrån och han berättade då att han pluggade en juridikkurs i Umeå förra terminen. Han hann berätta en massa saker! När han skulle börja jogga skiljdes vi åt, men sen joggade han ikapp mig och hann berätta att han skulle på lägenhetsvisning senare idag. Sen klappade han mig på armen och sa "ha det bra", varpå han sprang iväg fort, inte alls andfådd. Det hela var väldigt roligt, konstigt, märkligt och väldigt osvenskt.
Har tillbringat kvällen på Café Cappucino med några klasskompisar och gått igenom instuderingsfrågor (patientfall).
Imorgon är det plugga-hemma-dag. På onsdag och fredag har jag tenta. Och jag är så äckligt nervös. Sådär så jag blir gråtfärdig när jag tänker på det. Jag längtar redan till fredag klockan 10 när det är över...
Hejdå!
Ett bord fick i uppdrag att bygga en mänsklig pyramid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar