onsdag 18 juli 2012

Om att inte leva i nuet.









Alltså. Nu vill jag bara vara ledig. Jag vill ligga en hel dag på stranden och en till och en till och bada och läsa och sova och bada lite till. Jag vill resa. Sova ut ordentligt. Jag vill spela minigolf och åka båt. Jag vill grilla och spela kubb. Äta glass och plocka solvarma jordgubbar hemma hos mamma och pappa. Jag vill nattbada lite till och gå på loppisar och auktioner. Upptäcka nya städer och orter. Se havet och horisonten. Jag vill fira midsommar, för det missade jag. Jag vill vara uppe en hel natt och se att solen inte går ner. Spela strandtennis och läsa en massa böcker. Jag vill ha sol. Sol.

Istället är jag bara trött och less. Less på gråmulna och regniga Uppsala och tidiga mornar. Jag längar bara framåt, till något jag tror är bätte. Jag är sämst på att leva i nuet.

Hejdå.

1 kommentar:

  1. ÅH men Lotta! Kom och upplev Umeå snart så ska vi nattbada, grilla och spela kubb! :)

    SvaraRadera